onsdag 2. mars 2011

Sjal med Volangkant fra Nøstebarn


For et par måneder siden ble jeg fast følger av Nøstebarnbloggen - og blant de første innleggene jeg leste var dette.

Det er ikke ofte jeg strikker til meg selv, men det så fryktelig fristende ut med et deilig ullsjal å varme seg med for en frysepinn som meg. Siden det ble ferdig har jeg bodd i det, så antagelsen var rett...

Jeg hadde liggende noen bunter med to-trådsmerino fra Nøstebarn, som jeg valgte å bruke, men er usikker på fargenummeret. Tror det er 55. Sjalet er enkelt å strikke, men mot slutten er det et uhorvelig stort maskeantall som det tar sin tid å komme rundt med. Jeg estimerte maskeantallet på de siste fem omgangene til å være ca 1200! Derfor var det greit å kunne strikke det ferdig på en lengre biltur i vinterferien

Oppskriften på sjalet er gratis og finnes hos Nøstebarn

Jeg har frisket opp sjalet med to omganger av et effektgarn fra Rauma. Jeg synes det ble ganske fint!

1 kommentar:

Anonym sa...

I saw it,elegant:)