tirsdag 22. mars 2011

Vårstemning




Det er så deilig ute!
Sola skinner fra klar himmel, fuglene kvitrer lystige vårsanger og det er så deilig å være til!

Lillesøster trengte ei vårlue som kan avlaste den tykke vinterlua litt. I skapet hadde jeg en hvit lue med sånne flipper som går ned i panna og over ørene. Den var ganske kjedelig og lite feminin, så den måtte fikses litt på.

Da Storebror var på turning i går hadde jeg med lue, garn og heklenål - og vips var lua freshet opp og blitt riktig så søt. Jeg er ingen heklemester og kan nesten bare hekle kanter med museører, noe mamma lærte meg da jeg var liten for å pynte på skakke og skjeve grytekluter... Derfor ble det en søt heklekant med museører i rosa rundt hele lua, før jeg forsøkte å hekle sammen en liten blomst. Jeg må ha lykkes ganske bra, for det første Storebror sa i dag morges da han fikk se lua var: "Det var en kjempefin blomst, mamma!" (ellers kan det jo tenkes at han bare er veldig entusiastisk på sin mors vegne).

Blomsten passerer kontrollen, men jeg innser jo at jeg definitivt har noe å lære når det gjelder hekling! Jeg vurderer å brodere stilker og blader også, men vi får se. Jeg er jo ingen reser på det heller - og lua ble ganske søt, synes jeg. Hun har den i barnehagen i dag og der brukes den mest for soving i vogn.

Innen uka er omme klarer jeg kanskje å lage ferdig mer av det som ligger i kurven og venter på å bli ferdig. Lista mi er lang over ønskede strikke og syprosjekter, deriblant en strikkeet bunad til Storebror... Forhåpentlig smelter snø og is i takt med at strikketøyene blir ferdig i tur og orden, og kanskje det dukker opp en aldri så liten vårblomst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, Nelia: This was so very nice, It became a totally ladylike outfit for the little dame, bravo ! love mom